Dolgok, amiket a gimnáziumi éveim alatt tanultam

by - augusztus 07, 2019



Sok negatív emlékkel távoztam a gimiből, de nem mondom, hogy a koszon kívül nem ragadt rám semmi. Hoztam pár tanácsot nektek, vagy leginkább magamnak a későbbiekre nézve, hogy mit lenne jó megfogadni. Ha ebből az elkövetkezendő életem során akár egyet is megfogadok, akkor már elmondhatom, hogy nem elpazarolt 13 év áll a hátam mögött.

A naptár és a jegyzetfüzet az egyik legjobb barátod!
Sajnos erre elég későn jöttem rá, talán csak az utolsó 4 évemben alkalmaztam ezt a módszert, de mennyire megkönnyítette a mindennapjaimat. Nem vezettem több helyen a dolgaimat, mindent egy darab füzetecskébe írtam és ezt hordtam magammal mindenhová. Kaptam is érte leszólásokat, hogy leckefüzetem van e, de nem érdekelt egy idő után, mert ahogy idősödtek a többiek is, ők is idővel belátták, hogy egy kis segítség nélkül akár az egész hét felborulhat.

Ne hagyj semmit az utolsó percre!
Biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok az egyetlen olyan ember, aki úgy gondolkodik, hogy majd később még ráér ez a projekt. Biztos, hogy vannak olyan emberek akik jól menedzselik az életüket, de az nem én vagyok, és ilyen esetekben mindig elfelejtettem, hogy lenne még dolgom, hiába volt velem a határidőnaplóm. Sokszor megesett ez velem, nem csak az iskolával, a bloggal kapcsolatban is. Szóval ha csak egy dolgot fogadtok meg ezek közül, akkor az ez legyen, ne halogassatok!
Csak magadra számíthatsz!
Sajnos sok negatív dologgal kellett szembenéznem az elmúlt időben, sokan hagytak ott, amikor igazán szükségem lett volna valakire, így ezt talán egy életre megtanultam. Bár nem ígérem, hogy ez idővel nem fog változni, de egyenlőre nem vitázom ebben a kérdésben senkivel.

Néha csendben is kell maradni!
Talán a legnagyobb tanulsága volt az elmúlt éveknek, hogy néha fogjam be a számat. Eléggé nagyszájú vagyok és hangot adok a nemtetszésemnek eléggé sűrűn. Sajnos vagy nem sajnos, vannak akik ezt nem igazán tolerálják, így idővel meg kellett tanulnom befogni, a saját érdekemben. Minden hozzám hasonló emberkének ajánlanám ezt, ha nem szeretnétek hasonló konfliktusokba kerülni, mint én. Higgyétek el, a gimi első évében egyáltalán nem kell megalapoznotok a viszonyt sem a tanárokkal sem az osztálytársakkal, az érettségi előtti hónapokban pedig végképp nem.
Nem másokért tanulsz, csak magadért!
Amit nagyon későn és nagyon nehezen tanultam meg, hogy az egészet nem azért csinálom mert anyukám elvárja tőlem, hanem, hogy később nekem könnyebb és egyszerűbb legyen. Sokszor volt, hogy könyörögni kellett nekem, hogy tanuljak, de önfejű módra nem hallgattam senkire, mert én jobban tudtam. Számomra fontosabb volt egy sorozat újabb epizódja, ami persze megvárt volna. Azért az utolsó évben megjött az eszem és annyit tanultam amennyi csak kitelt belőlem, szerintem ennyit sosem ültem még egy helyben amennyit idén.

Remélem a következő évre már ezeknek a tanácsoknak a tudatában vágtok bele, és remélem mindenki ott kezdi az idei szeptembert, ahol eltervezte!

You May Also Like

2 Comments

  1. Én is túl későn tanultam meg ezekből a dolgokból sok mindent! De legalább már úgy tudsz visszatekinteni, hogy sok mindent tanultál. Én is így hagytam ott az iskolát, ahova remélhetőleg soha nem kell betennem megint a lábam! xd
    Egyébként én végig leckefüzetet használtam, mindent abba írtam fel, nagyon hasznos volt számomra! ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azért is készült a bejegyzés, hogy meglássam a dolgok jó oldalát is!:D

      Törlés