Leiner Laura Mindig karácsony

by - január 11, 2020


Tudom jól, hogy a karácsonyi időszaknak már rég vége, de én még is egy ilyen hangulatú könyvvel érkeztem. Az oka pusztán az, hogy most jutottam el odáig, hogy meg tudjam osztani a véleményem veletek is.

A legelső könyves értékelőmben meséltem nektek, hogy mennyire nagyon szeretem Leiner Laura munkásságát. Ez természetesen azóta sem változott meg, így számomra teljesen egyértelmű volt, hogy a legutóbb megjelent kötete is kívánságlistás. Nagyon nagy szerencsém volt, hogy pont Pesten tartózkodtam a megjelenés napján, így elég korán megkaparinthattam. Bár rettenetesen hideg volt aznap és legalább másfél órát álltam sorban a könyvért, de én így azt mondhatom, hogy megérte.
Karácsony. Káprázatos fények az utcákon, készülődés az ünnepekre, tolongó emberek a plázákban.
A bevásárlóközpont forgatagában, december 23-án három lány egymás mögé kerül a mozgólépcsőn, éppen akkor, amikor egy prank videónak köszönhetően 14:59 perckor hirtelen leáll a szerkezet.
 
A Mindig karácsony Anna, Luca és Bogi történetét meséli el, akiknek látszólag semmi közük egymáshoz, sorsukat mégis ezernyi láthatatlan szál köti össze karácsonykor.
Szerintem azt mindenki tudja, hogy Laura munkássága eléggé megosztó, vannak akik imádják és vannak akik nem értik, hogy mi ez a nagy felhajtás körülötte. Én természetesen az első csoportba tartozom, de próbálom nem elfogultan értékelni ezt a könyvét.

A könyv három lányt helyez főszerepbe, akik külön fejezeteket kaptak, hogy az ő szemszögükből tudjuk megnézni, hogyan is telik a karácsonyuk. Ami számomra nagyon evidens és szinte meg sem kell említenem, hogy az írónő megint alkotott. Nagyon jó humorral fűszerezte ezt a történetet is, s ha nem tudnám, hogy valójában ő írta a könyvet, akkor a stílusából pár mondat múlva úgyis rájönnék. 

Elsőként Annát ismerhetjük meg, aki az ominózus napon dolgozni indult. Talán ő volt az a szereplő, akihez a legkevésbé tudtam kötődni. Az ő története a legegyszerűbb, akivel talán a legtöbben tudnának azonosulni, de valahogy nekem mégsem ő lett a kedvencem.
A második hölgyeményünk Luca, akiről már elmondhatom, hogy teljes mértékben együtt tudtam érezni. Ugyanis őt nem vették fel az egyetemre, s az üres évét arra tette fel, hogy második alkalommal sikerüljön neki. Mint tudjátok én is majdnem hasonló helyzetbe kerültem, így nekem talán Luca lett a kedvencem a három lány közül.
Bogit pedig utolsóként tudjuk megismerni. Talán ő kapta a legromantikusabb szálat a könyvben, s ő volt a tökéletes lezárás a három lány közül.

Nagyon ötletes, hogy három szemszögből is láthattuk a három lány közös mozgólépcsős esetét, s szerintem nagyon jól ki lettek találva a közös szálak, amit természetesen nem árulok el nektek. A címből az is kiderül, hogy a történet mi köré épül. Tökéletesen beleláthattunk abba, hogy különböző családoknak, hogyan telik a karácsony ünnepe, amit jó volt látni, hisz én nem nagyon látok bele mások karácsonyi rutinjába.

Ami ennél a könyvnél kicsit más volt mint máskor, hogy most volt egy kifejezett személy, aki pozitívnak íródott, de engem mégis annyira idegesített, hogy szavakkal le se tudnám írni. Nyilván van Laura történeteiben rossz fiú, akiket nem kedvelünk, de ez a figura egy kifejezetten jó karakter, csak valahogy nekem annyira nem szimpatikus, Somáról van szó, aki Anna legjobb barátja.

Összességében nagyon tetszett ez a történet is, szerintem még azt a hosszú sort is megérte kiállni, de nekem akkor is a Bexi sorozat lesz tőle a kedvencem, szerintem azzal nagyon magasra került az a bizonyos mérleg.
Ti olvastatok már valamit Laurától? Szeretitek az írásait?

You May Also Like

0 Comments