Cassandra Clare - Hamuváros

by - február 05, 2020


Előzőleg meséltem nektek a sorozat első részéről. Azt is elmondtam, hogy mennyire magával ragadott a történet és, hogy szinte le sem tudtam tenni a kezemből a könyvet. Ma megérkeztem a a második résszel és kissé vegyesek az érzelmeim, de biztos, hogy most nem hagyom itt félbe a történetet, annál azért izgalmasabb.

Hát lehetetlen?!
Clary Fray másra sem vágyik, csak hogy végre ismét normális életet élhessen.
De vajon mi számít normálisnak, ha valaki démonokat pusztító Árnyvadász, az édesanyja varázslattal előidézett kómában fekszik, és egyszerre vérfarkasok, vámpírok meg tündérek nyüzsögnek körülötte? Clary szívesen töltene több időt legjobb barátjával, Simonnal, csakhogy az Árnyvadászoktól nem szabadulhat – főleg nem jóképű, ámde bosszantó, újonnan megtalált bátyjától, Jace-től. Clary csakis úgy segíthet édesanyján, ha felkutatja a rossz útra tért Árnyvadászt, Valentine-t, aki talán őrült, bizonyosan gonosz – ráadásul az édesapja.
Amikor a Végzet Ereklyéi közül a másodikat is ellopják, a félelmetes Inkvizítor Jace-t gyanúsítja. Lehet, hogy a fiú tényleg elárul mindent, amiben hitt, és az apja mellé áll?
Ami talán a legjobban idegesített olvasás közben az a rengeteg hiba. Helyesírásilag is, sőt még félre is van nyomtatva néhány helyen. Engem rettenetesen zavart és nagyon sokat elvett az olvasási élményből, éppen ezért lehet, hogy nem vett meg ez a kötet annyira mint az előző része.

Annyira vártam már, hogy megismerhessem  mások szemszögét is, hogy kicsit jobban megmutassa az írónő a többi szereplőt is. na ez elmaradt és én rettenetesen sajnálom. Nagyon hiánypótló lenne ha a továbbiakban már tényleg lennének a mellékszereplőknek is külön ki szálaik, mert egyenlőre csak kis báboknak tűnnek.

A történet ismét tempósan halad, s megint nehezemre esett letenni egy percre is a könyvet. Ellenben éreztem benne hiányosságokat, sőt azt is lehetett érezni, hogy ez igen átvezető kötetnek készült. Viszont nagy öröm volt új szereplőket is megismerni és egy kicsit Valentine szemszögébe is beletekinteni, hisz a fő gonosz látásmódját kevésszer tudjuk ennyire részletesen megismerni.

Így utólag kicsit nehéz releváns véleményt alkotni erről a könyvről, mert szerintem nem sikerült annyira erősre. Sajnos nem igazán tudok dűlőre jutni, hogy bármilyen irányban elindultam volna a tetszik - nem tetszik listán, ami szerintem egy nagyon rossz dolog, mert így biztos hamar elvesznek az emlékeim a történettel kapcsolatban.

Nektek mi a véleményetek a sorozattal kapcsolattal? Tudtatok ezzel a kötettel dűlőre jutni?
Lilla 

You May Also Like

3 Comments

  1. Szia!
    Hasonlóan vélekedek erről, mint te. Nálam egy kicsit nyögvenyelősen ment a kiolvasása de sikerült. Örülök, hogy elolvashattam a véleményed
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nem csak én érzem ezt a történettel kapcsolatban. A sorozatot láttad már?

      Törlés
  2. Az utolsó mondatodra reflektálok: én már a harmadik rész olvasása közben sem emlékeztem arra, mi történt a Hamuvárosban. :D Totál felejthető kötet, semmi kiemelkedő, semmi emlékezetes nem történik benne, és tökéletesen megfogalmaztad, hogy amolyan átvezető jellege van.

    VálaszTörlés