Fábián Janka: Az Anna-bál szerelmesei

by - január 15, 2022

Egy ​füredi domboldalon álló kúriában neveli félárva kislányát, Ilkát Györöky Kálmán, a különc földbirtokos. Ilka, akire az édesapja életvitele miatt a helybéliek kissé ferde szemmel néznek, ennek ellenére őszinte barátságot köt a dúsgazdag Szentgyörgyi-Horváthék egyetlen lányával, Krisztinával. A két fiatal lánynak, akik a reformkor mozgalmas, pezsgő légkörében nőnek fel, egy varázslatos füredi nyáron dől el a sorsa. Vajon megtalálhatják-e a boldogságot választottjuk oldalán?
Fábián Janka könyve azonban nemcsak két szerelmes fiatal lány, hanem a Balaton és Balatonfüred-fürdő regénye is. A tó dicsérete, a végtelennek tűnő víztüköré, a kéklő pirkadatoké és aranyló alkonyoké. Az olvasó találkozhat a XIX. század első évtizedeinek hírességeivel, a Füreden megforduló illusztris vendégekkel is: József nádorral és a családjával, Deák Ferenccel, Vörösmarty Mihállyal, Kisfaludy Sándorral, Wesselényi Miklóssal és másokkal is. A reformkor, amit Füred aranykorának mondanak, azonban nem volt egy szakadatlan diadalmenet: természeti katasztrófák, járvány és tűzvészek is sújtották a települést, amelyekből azonban minden alkalommal újjászületett, még szebben és elegánsabban, akár egy főnixmadár.
A regény arra is választ keres, vajon valójában mikor is lehetett az a bizonyos legendás első Anna-bál…


A legutóbbi olvasásom Fábián Jankától olyan jól sikerült, hogy nagyon szerettem volna még több írását megismerni és hála a karácsonynak és a barátomnak hozzájuthattam Az Anna bál szerelmeseihez, amire majdnem azonnal rá is vetettem magam. Szerencsére nem kellett tartanom ettől a történettől, hiszen eddig csak pozitív tapasztalatom volt az írónővel, így boldogan vetettem bele magam ebbe a könyvbe is.
 
A történet már a legelején nagyon tetszetősnek tűnt nekem, a kis főhősünket pedig már az első pillanatban a szívembe zártam. Ilka egy iszonyatosan aranyos és talpraesett kislánynak tűnt már az elején is és ahogy cseperedett ez egyre inkább megbizonyosodott róla.
 
Kicsit utánaolvastam a történetnek és nagyon sokaknak Ilka viselkedése nem tetszett, túl hisztisnek és problémásnak találták, de a könyvben is a furcsa lány címke ragadt rá. Anya nélkül nőtt fel, nevelőnő hiányában és ez abban az időben kitűnt. Nekem éppen ez tetszett nagyon benne, kissé magamat láttam ebben a csapongó és szeleburdi lányban.
 
A történet itt is éveket ölel fel, annak ellenére, hogy a cím okán én úgy gondoltam ez kicsit más lett. Egyáltalán nem erre a történetre számítottam, de cseppet sem okozott csalódást, sőt igen nagy kedvencem lett. Azonban több romantika is elfért volna benne! Elég csalóka volt, hogy a kisasszony végül melyik férfit fogja választani és nagy sajnálatomra az következett be, amit én egyáltalán nem szerettem volna és milyen vége is lett! 
 
Megint meglepett az írónő, hisz egyáltalán nem gondoltam, hogy idáig fognak fajulni az események, szinte hihetetlen volt.
 
Muszáj pár szót ejtenem Ilka apukájáról is, ugyanis eléggé szúrta a szemem az ő viselkedése már az elején is, de ahogy haladt a történet egyre ellenszenvesebbé vált számomra, nem is ok nélkül. Egyre jobban hanyagolta a lányát, a teendőit és mindent maga körül és ez nyilván szegény lányára sem vetett jó fényt.
 
Nekem nagyon tetszett ez a történet, nagyon jó volt egy újabb kort, egy újabb lányt megismerni és megannyi ismerős névvel találkozni ismét. Bár egy könnyed történetnek indult, a vége felé sokkal komolyabbá és nehezebbé vált, de szerintem pont ettől különleges és nem lett nehezebb olvasás, pusztán a hangulat változott meg.
 
Ha engem kérdeztek mindenképpen olvassátok el, mert igazán üdítő egy történet volt. Ha pedig még nem olvastatok az írónőtől, akkor ezt a történetet ajánlom elsőre, biztos meg fog nyerni titeket!
Ha tetszett a bejegyzés akkor mindenképpen kövess Instagramon is és ne felejts el felnézni a Youtube csatornámra, ahol hasonlóan várlak könyves tartalmakkal és egyéb személyes videókkal!

You May Also Like

0 Comments