Andrzej Sapkowski - Az utolsó kívánság

by - március 19, 2022

Ez a könyv több mint egy évet ült a polcomon, az oka pedig nem más, minthogy láttam a sorozatot és annyira szerettem, hogy nem akartam csalódni. Így húzódott addig az egész, ameddig meg nem jelent a második évad, de egyszerűen nem tudtam kivárni, hogy elolvassam ezt a részt és felfrissítsem az emlékeimet.

Nem szeretném ezt a bejegyzést arra felhasználni, hogy a sorozathoz hasonlítsam a könyvet, de azt hiszem az emberek 90%-a azért vette a kezébe, mert látta a sorozatot és szerintem ez egy nagyon jó pont az olvasásra. Tehát azt kell mondanom, hogyha láttad a sorozatot és gondolkodsz, hogy elkezd-e olvasni ezt a könyvet, akkor én azt mondom igen, mert nem veszíthetsz vele. Számomra azért egy két dolog sokkal világosabbá vált most így, de még nem néztem meg újra az első évadot, hogy valóban véleményt tudjak formálni.

Amit elsőre leszögezhetek, mert azonnal kiveri az ember szemét, hogy a sorrend itt teljesen más, mint a sorozatban. Számomra ez nem volt gond, csak egyszerűen furcsállom. A másik, ami talán nekem egy kicsit negatív volt, hogy Jenefer nem is kapott szerepet. Említés szintjén volt csak jelen a könyv több mint felében, majd kaptam egy fejezetet, amiben valóban szerepelt is. Őszintén szólva nekem az ő szála is nagyon izgalmas volt a sorozatban, így ezt nagyon sajnáltam, de kitudja, talán a második részben már kapok belőle eleget.

Na de a felépítés! Először furcsának találtam, nem is nagyon értettem az egészet, de könnyen bele lehetett jönni. A fejezetek között vannak elmélkedések, vagy nem is tudom mi lenne rá a jó szó. Emellett a történetek nem feltétlen függenek össze, tehát külön - külön is megállják a helyüket, ami nagyon könnyeddé tette az olvasást.

Szerintem még annak sem lehet unalmas a történet, aki megnézte a sorozatot, nagyon érdekes kicsit más szemszögből is megfigyelni a dolgokat és mint említettem nekem nagyon sok dolog akkor nyert értelmet.

Szerintem ez a könnyed és gyors olvasmány. Nekem cseppet sem volt megterhelő, bár nagyon féltem tőle. Nem csalódtam, de bizonytalan vagyok, hogy el szeretném-e olvasni a második részt. Mindenesetre, ha befejeztem a második évadot is, akkor erre a válasz tuti igen lesz, de addig nekem ez egy nagyon erős négy csillagos olvasmány volt. Nem tudom megmagyarázni mivel maradt le, de azt érzem ebben a hónapban olvastam már ennél sokkal jobb könyvet és ezt éreztem a hozzá illő megfelelő értékelésnek.
 

Ha tetszett a bejegyzés akkor mindenképpen kövess Instagramon is és ne felejts el felnézni a Youtube csatornámra, ahol hasonlóan várlak könyves tartalmakkal és egyéb személyes videókkal!

You May Also Like

0 Comments