Fábián Janka - A könyvárus lány

by - február 05, 2022

A tizenéves Julcsi osztályidegen szülők kisebbik gyermekeként az ötvenes évek Budapestjén nő fel. A zord, ellenséges világban szinte az egyetlen örömet a könyvek és az olvasás jelentik számára. Az ötvenhatos forradalom véres és zavaros napjaiban Julcsi menekülni kényszerül, és némi vargabetű után végül egy amerikai kisvárosban, távoli rokonainál köt ki.
Az idegen országban nehezen találja meg a helyét, és a múlt árnyai is megnehezítik, hogy végre boldog lehessen. A rövid, ám annál mozgalmasabb Kennedy-korszakban a kamasz lány aztán lassan felnő, és megbarátkozik új hazájával. Julcsi-Julie-nak már otthon, Magyarországon is nagy vágya volt, hogy egyszer könyvesboltja lehessen. Vajon az álmok hazájában, Amerikában ez az álom is valóra válik?


Ezen a történeten annyit agyaltam, hogy bele kell-e kezdenem vagy sem. Talán, ha nincsen az akciós kupacban a Libriben, akkor még egy jó ideig nem is kerül hozzám, de mégis összejött és sikerült is elolvasnom.

Még Brigi barátnőm ajánlatára kezdtem el gondolkodni rajta, de nem rohantam az üzletekbe azonnal, ugyanis én leginkább romantikus regényeket vagy fantasyt olvasok, és ez a könyv kicsit kívül esik a komfort zónámon (ami azóta persze jóval kitágult, de akkor és ott ezt ki gondolta volna?). Ennek ellenére mégis egymásra találtunk és mennyire jó, hogy így történt!

A nehezebb kezdés okán még az is lehetett, hogy a magyar írókkal hadilábon állok. Erre viszont semmi okom nem kellene, hogy legyen, de valamiért az agyam a filmeket, sorozatokat és könyveket ezen a szintén nagyon egy kalap alá veszi, pedig fényév távolságok vannak, tehát az idei éves cél az, hogy minél több magyar írótól olvassak. Na ki van velem?

Visszatérve a könyvre, már az első pillanatban megával ragadott a kis Julcsi története. Nagyon furcsa és megrázó volt a könyvet olvasni úgy, hogy azokon a helyeken én is nap mint nap megfordulok, valahogy ennyire még sosem érintettek meg a történelmi események, de most már biztos más szemmel fogok nézni minden helyszínt.

Nagyon dicséretes, hogy az alapok a történelemre alapszanak, ez az, ami kifejezetten megfogott, főleg, hogy nem csak a magyar történelmet kellett figyelemmel tartania az írónőnek. Ezáltal pedig egy másik világba is betekintést nyerhetünk.

A történet körülbelül egy évtizedet ír le Julcsi életéből, amiből következhet, hogy végig követjük a kislányt ahogy felnő. Szerintem nagyon jól el volt találva ez is, a jellemfejlődés, a mellékszereplők ismertetése. Igazából egyáltalán nem volt kivetnivalóm, nem hiányzott nekem a történetből semmi.

Nem volt unalmas, bár nem is rohant a cselekmény, talán, ami kicsit szokatlan volt nekem, az az, hogy nem napról napra követték az események egymást, persze ez megfelelően jelezve volt, de nem sok hasonló könyvet olvastam eddig.

Ellenben sok olyan dologgal is találkoztam a könyvben amire nem számítottam, ami meglepett. Ezt persze ide nem írom le, hisz spoiler lenne, de egyet megígérhetek, titeket is meg fognak lepni a dolgok.

Az egyetlen negatívum, ami talán annyira nem is az, az a függővég. Hogy én mennyire gyűlölöm az ilyesmit! Pont úgy és pont ott volt abbahagyva, hogy rohannom kelljen megvenni a folytatást...hihetetlen!

Egy biztos azonban, hamarosan beszerzem a folytatás (ez azóta sikerült), mert nagyon szerettem ezt a történetet és érdekel, hogy mi lesz a kis Julie sorsa a későbbiekben.

Ha tetszett a bejegyzés akkor mindenképpen kövess Instagramon is és ne felejts el felnézni a Youtube csatornámra, ahol hasonlóan várlak könyves tartalmakkal és egyéb személyes videókkal!

You May Also Like

0 Comments